måndag, juni 19, 2017

Stockholmshelg

Var ute med personalen på Yogashala i fredags efter ett personalmöte som började tre och som gjorde att jag inte hann klart med mitt stora projekt riktigt, men det hann jag senare. Faktiskt var vår middag över vid 19, och då irrade jag omkring lite men bestämde mig för att dra hem med mattan, och så funderade jag på att gå på arkitektfest men nja... Kände mig skeptisk, och så blev det att jag blev hemma och jobbade på, F kom vid 21 och jag blev väl färdig med stora projektet kring 22-tiden fredag.

Lördag var det assistering, jag stack kring 10.15, assisterade i två timmar, när jag kom hem igen hade barnen kommit, det var skoj. F och jag städade, jag tvättade, hämtade väskan i källaren, pratade med Rebo en massa, och så ville dottern köpa bikini så vi stack till Weekdays och där hittade hon en baddräkt. Sedan mötte vi sonen och F vid Nyfiken Gul som var fullt, så gick vi till Ringen och handlade mat i stället, satt i gräset utanför Nyfiken Gul, och på vägen hem längs vattnet upptäckte vi grannkillarna vid fotbollsplan i Sockerskålen, vi joinade deras picknick och sedan var vi hemma, då kom även grannpojkarna och kollade på Dum Dummare. Dottern lite av ett åskmoln för hon ville vara själv hemma med oss, men en kan inte bestämma över alla.

Så blev det söndag och jag förstås upp först av alla för att assistera mitt allra sista pass, kl 8-9.45, sedan tränade jag själv hela serien innan jag tog min matta och dunstade. Hem! Där åt jag frukost nummer två och plockade ihop alla torkade kläder och packade dem. Sedan hade alla dragit ut på stan så jag promenerade själv längs Årstaviken tills jag kunde möta gamla Uppsala-kompisen E plus hund och dotter på Nyfiken Gul. JD kom förbi, hon hade tant-badat, men hon stack snart, och så kom F, sonen, dottern, sonen med lite kompisar som gick. Så beställde vi grillade saker som vi fick grilla själva, snackade med Mart och Nat som kom med D, kollade in dansbanan och gick längs vattnet hem (då hade E gått). Hemma blev det att titta på Skam och softa lite, såg även bra tv-program om skånska rassar. Unga sådana. Allting hela tiden ologiskt i deras resonemang.

Jag la mig vid elva, barnen senare, jag upp sju, duscha och nu – RFSU. Sista arbetsdagen innan semestern. Jag upprepar: Sista.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker