tisdag, juni 13, 2017

Ovana vid deadline-stress

Fick till en yoga trots att jag jobbar på RFSU i dag, det var grejt. Men det krävde sin uppoffring: Att gå upp tidigt. Vaknade halv sju och var på shalan halv åtta, gjorde hela serien.

Men jag kunde assistera lite i går efter jobbet eftersom ingen bryr sig var man är när man är utan barn vilket vi är i några dagar, F och jag. Däremot åt vi middag ihop, lite rester, efteråt. Kollade tv. La oss. Det är kavlugnt hemma utan barnen.

Men jag är nu på RFSU och försöker hästa in hur många artiklar som helst. Dock är det ingen som riktigt förstår hur bråttom det är. De är inte vana vid deadlinestressen här. Själv är jag besatt av deadlines och har hittills aldrig missat en i mitt yrkesliv. Trots att det varit oerhört svårt att få till det emellanåt.

Jag förstår inte poängen med att missa deadlines. Man har ju en massa nytt, annat jobb att göra efteråt? Skiten måste alltid göras, lika väl på deadline som efter. Men det är jag det.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker