onsdag, juni 07, 2017

Betar av big time

Nu går tiden oerhört fort helt plötsligt, men i går var det ju nationaldag och allt. Jag gick upp ganska tidigt och stack för att själv träna i en timme, innan jag assisterade på Gotlandsgatan. Betar av assisterings-passen i min yogalärarutbildning. Sedan stack jag hem och jobbade hemifrån med RFSU-jobb, det var högintensivt måste jag säga, nu hopar sig texterna. När jag var klar gick jag och sonen promenad, hämtade upp JD, gick på sonens begäran mot Kungsan, där stod inte JD och jag ut på grund av den stora folkmängden från matfestivalen.

Så tog vi 55an hem igen, fast sonen och jag gick raka vägen till Boulebar Tanto, där vi åt mat och Nat och Mart kom med lilla D. Även dottern och F kom, dottern hade varit på landet med kompis och F på kontoret. Solen sken och det var riktigt varmt.

Så därifrån stack vi hem (trainspotting-tur på vägen till Ds enorma förtjusning) och körde spontan-grillning på gården, av det som fanns, typ korv. Ut kom även A och J, grannarna, kom och använde vår bärbara grill. Men Mart och Nat fick gå hem när D ville sova, och jag gick upp och visade vår hängstol för granntanterna A och P, som bor i huset snett emot vårt. Sedan gick alla och då såg F och jag sista Line of Duty. Dottern och sonen spelade fotboll med grannkillarna. Och så skulle alla lägga sig, dottern gick upp redan 6 och då passade även jag på att gå upp. För då kunde jag återigen träna själv i en timme, och assistera i 1h45minuter. Betar av.

Sedan städade jag dessutom shalan på Gotlandsgatan, för då slipper jag min städning på söndag! Betar av.

Och så cyklade jag hela vägen till KB, i regn, med en medhavd macka jag åt under tiden. På KB fick jag otroligt nog fram allt jag behövde, dels nytt lånekort, dels kolla in gamla Aktuellt-sändningar. Betar av. Och kunde ändå cykla iväg mot universitetet så jag kom i tid för föreläsning om vår uppsats som ska skrivas med inlämning typ 4 januari. Den är inte en C-uppsats, som jag trodde utan en D-nivå-uppsats! Jämmer och elände. Den ska dessutom vara 150 000 tecken lång, typ. Jämmer igen. Å andra sidan: Spotta ur sig text, det är min expertis det.

Sedan cyklade jag till kontoret i ett väder som är bland det jävligaste jag varit med om. Stormvindar OCH galet jobbigt regn samtidigt. Jag är tvungen att ta hem cykeln oavsett väder också för det är inte min, det är dotterns. Innan hemgång sitter jag dock på frilanskontoret och – just det – betar av.

Etiketter: , , , ,

eXTReMe Tracker