fredag, juni 09, 2017

Skolavslutningen och ytterligare en förlorad lärare

Då har dottern som vanligt förlorat en lärare på skolavslutningsdagen, en som skulle hängt med till nian men som slutat jobba. Samma historia varenda varenda år. Hon har i alla fall en annan lärare kvar. Annars var det rent och fint hemma igår när jag kom hem från min gratisstädning av shala, för svärmor hade städat och dottern fixade pasta med tonfisksås. Vi såg lite tv och hade en lugn kväll, och sov dessutom länge i morse. Sedan fixade sig barnen till tänderna. Sonen iväg på skolavslutning och så gick svärmor, dottern och jag till skolgården och såg mellanstadiets avslutning. Även mamma var där, på skolgården.

Därefter var det inte dotterns tur, min mamma, svärmor och jag fick ta en fika innan högstadiets skolavslutning började. Den var väldigt lång! Sedan möte i klassrummet och då fick de veta. Sonen hade rusat iväg för att bada så det blev dottern, svärmor, mamma, samt F och jag som gick och åt traditionsenligt på Jappi, Bysistorget. Så hem. Nu ska det bli musik!

Etiketter:

eXTReMe Tracker