torsdag, juni 15, 2017

Semester, bästa ordet

Ingen säck knöts ihop igår, jag blev i stället ganska förvirrad. Men jag cyklade från kontoret vid halv sex och raka vägen till Bananas, där JM var och hon hade bjudit in kompisar och det hade också jag, så vi översållade hela uteserveringen kan man säga. Drack öl, åt pizza, snackade. Träffade några gamla mama-jobbkamrater och så kom JD och min lärarstudent-kompis M och jag såg till och med RFSU-are och yogis på stället! Mitt liv knöts ihop rent socialt även om inte jobbmässigt.

Men vid 23-tiden drog F och jag hem, jag somnade vid midnatt och även om jag bara drack 3 öl så blev det trötta miner hos mig när jag gick upp vid 8, gick till RFSU, gjorde telefonintervju och så har jag jobbat som en goddam dåre kan man säga, sjukt mycket jobb helt enkelt. Har producerat fyra olika texter faktiskt. Dessutom haft lunch med JD på Söderhallarna, där jag träffade lite folk från min lärar-praktikskola och åt sushi och stod drömmande vid en clematis på Medborgarplatsens utomhus-blomsterhandel, tänkte att den skulle sitta fint på balkongen, men jag ska ju åka iväg så det vore jättedumt att köpa den nu. Får bli efter semester. Semester. Detta ord, det är som ljuv musik.

Etiketter:

eXTReMe Tracker