torsdag, juni 08, 2017

Saker som finns

Tydligen kan te smaka champagne, men är det verkligen vad man vill ha? Det är frågan. Annars snurrar jag runt på lunchpausen i Söderhallarna och lyckades glömma bort ett möte jag hade klockan 13 så det blev lite stressigt på slutet. Kom 20 minuter försent. Jisses. Inte alls likt mig, som har allting på påminnelse och uppskrivet överallt, klockad i varenda levande minut. Men plötsligt inte alls.

Kanske är jag på väg att gå in i semester-läget helt enkelt. Det kan jag gott behöva.

I går gick jag inte hem från jobbet utan till I, där jag fick spagetti med köttfärssås och lämnades med tvillingarna eftersom sonen hellre var hemma med F och dottern hellre sov över hos fotbollskompis/klasskompis J. Det gick bra dock, vi snackade lite om bockarna Bruse och om att jag som vuxen givetvis måste kunna Ipadens lösen och annat. De somnade som stockar före 20.

Så vid 21.15 kom I och jag kunde gå hem, själv jättesupertrött. La mig tidigt och sov lite risigt så jag struntade i att assa 6.30 på morgonen, sov i stället och hämtade ut biljetter innan jobbet på RFSU. Här har jag varit och missat möten.

Så nu på eftermiddagen hände två dramatiska saker, via mejl fick jag veta att nej, jag fick inget stipendium för att läsa sista terminen, och ja, jag får vara kvar på samma skola som sist under min sista praktik! Hurra för det! Men hur detta ska finansieras är mycket svårt att säga. Jag får väl slita på som en galning som vanligt...

Nåväl. Jag ska städa shala i dag igen. Det betyder att jag städat klart shalor för alltid. Jag upprepar: för alltid.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker