måndag, juni 05, 2017

Lång snuvig helg

Har drabbats av någon form av förkylning, eller pollenallergi eller vad det kan vara. Men helgen började trevligt, vi åt tacos som dottern lagade efter att hon och sonen röjt i köket. Sedan kom JD och dessutom hennes kompis H, vi drack vin som jag tagit från kontoret, och somnade rättså sent, men inte alltför sent. På lördagen vaknade jag och kände mig snuvig, men medan dottern och F drog till någon match långt åt helvete så promenerade sonen och jag till Kungsan, via alla fina husen uppe vid Skinnarviksparken och via Slussen, där vi såg maratonlöpare springa förbi.

På Kungsan var det matfestival. Jag köpte ostron, sedan åt vi bun meats bun-hamburgare. Sonen fortfarande lite dålig aptit. Vi gick via Sergels torg, där vi handlade böcker till L, som fyllde 18 i går, och så tog vi pendeln hem. Sedan stack sonen och mötte upp sin kompis C vid Globen shopping. Ett fullt sjå för honom att hitta dit. Han kom hem igen, jag lagade räkmackor med nobisdressing som han dissade, han fick steka egen falukorv, dottern stack på fest i Solna,  F stack till Pane e vino för att kolla på fotboll med Kuben, jag ville lägga mig 23 men fick nojan för dottern inte kom hem, ställde till med lite oro bland diverse föräldrar men då kom hon precis hem. Så gick jag som vanligt på söndagar upp 6.30, stack till shalan, städade den, assisterade i 1h45min, och tränade sedan själv, hela serien. Sedan stack jag hem och det blev superstress för jag ville följa med dottern till hennes tennisträning, men sonen som också ville med hade inte ätit, och till sist tog han och jag nästa buss, kollade in dotterns träning, så tog vi buss hem men gick raka vägen till 18-årskalas för kusin L. Där var diverse släktingar, ett flertal italiensksvenska. Vi åt god mat, grillad, som D gjort, och så satt vi kvar en stund när alla gått, F, jag och D, och snackade.

Det var fint och grönt på promenad hemåt, hemma såg vi på Birdman, bra film men barnen ratade den, förståeligt, sedan blev det Handmaid-tv-serie och sov. I dag är det en vanlig måndag men inte för barnen, dottern stack med kompis ut på landet, sonen är ledig och hemma. Jag däremot är på kontoret. Jag har jobb att göra. Liksom vanligt jobb, som man gör på vanlig arbetstid, om man tänker "8-timmar-i-veckan-aktigt" jobb. För mig kommer det att bli fantastiskt, att bara jobba heltid, inget mer (jo några yogaassisteringar såklart).

Men först blir det tenta-firar-lunch med klasskompisar från lärarutbildningen.

Etiketter: , , , ,

eXTReMe Tracker