fredag, juni 16, 2017

Träning i ensamhet

Fick träna själv idag en timme, för jag kom för sent till shalan och läraren gick. Rätt skönt faktiskt. Och i går var jag ensam hemma hela kvällen för F var ute med Kuben. Jag skulle läst igenom en text. Men jag orkade inte, hade ju jobbat intensivdag på RFSU. Jag gav mig själv ett litet bryt, lagade fiskgratäng och satt i min hängstol och tittade på Kevin-dokumentär. Men det orkade jag inte heller, det påminde för mycket om mitt jobb inom den oregerliga journalistbranschen. Hellre fiktion tack. Så det blev några avsnitt av tv-serien Love innan jag läste två sidor i min jättetjocka bok "Historien", inte så imponerad än så länge. Somnade vid elva, sov så länge jag bara kunde och det blev till åtta. Trots att jag sovit ut vaknade jag med förstelnade käkar. Men så fick jag ju till träning i dag, och nu får jag sitta på mitt kontor.

Jag har två timmar på mig att sy ihop en jättelång text. Två timmar. Men sen så blir det helg.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker