måndag, juni 12, 2017

Konsert och annat

Det blev att jag for med min dotter och hennes två kompisar till Stadion på skolavslutningsdagens kväll. Vi tog 55an och var där halv sex, men konserten började först kl åtta. Så vi fick sitta och softa i solen, jag gick till vuxenavdelningen och drack en öl medan tjejerna stod längst fram och dansade och hjulade och var som 14-åringar brukar, vi väntade och väntade. Sedan var det dags – först kom Erik Lundin upp på scenen, och sedan då Håkan Hellström. Dottern och hennes kompis kom helt nära och egentligen ville jag och den andra kompisen vara lite längre ifrån, men det visade sig att Hellström-konserter inte är så hysteriska, så vi kunde stå ganska nära. Ingen som knuffade och trampade på en.

Det var otroligt bra drag, mycket energi, och dottern blev toppglad när hennes idol Silvana Imam kom upp på scenen och körde det som tydligen är hennes favoritlåt. Efteråt satt Håkan kvar på scen medan alla stack hemåt. Vi var väldigt hungriga och fick akut-köpa hamburgare och korv som vi åt bredvid en massa fulla tjejer som försökte prata i telefon med någon från Schweiz, innan vi tog 4an hem. Somnade ovaggad. Så på lördag gick jag upp vid halv tio för att promenera med sonen till hans badminton, mamma kom dit. Sedan åt vi på Teatern och gick och köpte bullängd för att ta med till I. Dottern kom också dit. Så hem och laga lasagne, men dottern hade match så vi avbröt och stack dit, F och jag. Sonen dukade under tiden fint med duk, satte in lasagnen i ugnen och när vi kom hem åt vi alla, kivades om film eller ej, och till sist såg sonen och F och jag Sjätte sinnet, dottern kollade tv-serier i datorn på sitt rum som alltid.

Söndag gick jag som vanligt upp tidigt, kring 7, var på shalan till kvart i åtta, assisterade och sedan gick jag hem. Jag städade inte! För jag har redan gjort allt städ. Hemma var det till att packa för barnen. Dottern gick på match, igen! Jag åt frukost, gjorde solhälsningar sedan gick sonen och jag för att kolla in en lägenhetsvisning på 14:e våningen i grannhuset, med enorm terrass, fick svindel. Sonen var redo att flytta in, men det saknades 10 miljoner så nej.

Sedan fick jag rusa iväg (gick till fots) till Grand hotel för vi skulle avtackas vi som gått yogalärarprogrammet. Detta skedde med Afternoon Tea. Vi är klara! Och så promenad mot Slussen. Mötte F vid Zinken och stack på fest hos Martin&Signe, det var trevligt. Efteråt var P, JD, F och jag på Southside och åt och drack öl. Hemma tidigt, sov jättelänge, missade yogan. Men gjorde solhälsningar hemma. Jag ska gå ner i varv nu, det är prio framför allt annat. Så till kontoret för att knåpa ihop sista skriverierna innan LEDIGHET.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker