måndag, augusti 07, 2017

Lösenordshelvetet

Min mejl har lagt av totalt i dag, jag är mejllös till i morgon tisdag. Så jag tänkte att dagen får ägnas åt att arbeta undan i stället, så får det bli. Sitter för en gångs skull på mitt kära frilanskontor så då får man arbeta på riktigt, utan störning och så länge uppgiften finns, inte enligt någon annans tidsmodell.

Annars har barnen varit hemma och vi har firat Pride i helgen, de kom på fredag och då gick vi faktiskt på bio, såg italienska "Vad döljer du för mig?" som barnen tyckte var kul att se trots att den var ganska vuxen. Vi åt mat hemma innan (grönsaksbiff och potatis, middag med tvillingarna), popcorn på plats, och sen på lördag tog jag en liten jogg innan vi mötte I och tvillingarna för att dra till Pride. Vi tog oss till nya Centralen med pendeltåget, och vandrade längsmed Pride-demonstrationståget tills vi kom till Stureplan. Där gav F, sonen och jag upp för att äta pizza på Brillo, där T var lite oväntat. Men vi såg alla stolta vandra förbi, demonstrationståget ville aldrig ta slut.

Sen åkte vi hem med tuben, dit kom dottern som hade gått med sin kompis samt I, M och tvillingarna i Pridetåget till Östermalms IP. Så blev det lite te och tv, innan det blev söndag. Då gick jag upp tidigt och yogade, sedan när jag kom hem skulle barnen packa saker för att åka till landet, farmor denna gång.

Jag mötte en intervjuperson och åkte med henne i bil hela vägen till Trosa, i regnet. Där pratade vi i 4 timmar innan jag åkte hem igen, med pendeltåg från Tumba på grund av bilköerna. Hemma åt jag rester, kollade på Springsteen-dokumentär med F, och sov gott i nio timmar. Tur det för den här veckan blir det inte mycket sömn. Men F och jag har varit på datorställe och fixat med barnens datorer, herregud vad man hatar lösenord! Det och bostadsbristen är det absolut värsta med vår tid. Eller, givetvis är flyktingkatastrof och klimatkatastrof inga lyckopiller de heller. Jag uppskattar inte heller att rika blir rikare och fattiga fattigare. Ja ni förstår.

Om någon är intresserad av ämnet fortfarande, narcissismen, så sändes ett radioprogram om detta i juli! Jag var tillfrågad men kunde inte vara med då det spelades in 4 juli. Men allt Carl Cederström säger skriver jag under på.

Etiketter: , , , ,

eXTReMe Tracker