torsdag, augusti 03, 2017

Några dagar BF, barnfritt

Jag har legat av mig lite i bloggeriet. Överhuvudtaget legat av mig lite, skulle jag säga. Så därför glömde jag skriva i går. Men då var jag också på RFSU, samma sak i dag, jag kommer att vara här många av dagarna i augusti. Jag webbar mest, kan man säga. Lite tid har jag för övrigt jobb, för frilanseriet, som just nu naturligtvis är obetalt arbete, vad annars. Ska det bli skönt att slippa jobba gratis eller ska det bli skönt att slippa jobba gratis i framtiden?

Eftersom jag lämnade av barnen på tåget den 1 augusti, de for till mormor och morfar, där även kusin-tvillingarna finns med I (fick sjukt gullig video på när de äntligen träffades i går morse), så F och jag är själva hemma här i ett somrigt Stockholm där temperaturen dock aldrig gått till några högre grader, på hela sommaren. Få kompisar är hemma också. Så det blir till att hänga hemma eller försöka hitta på vad man nu gör när man inte har barnen och när dagens jobb är klart.

I går skedde i stort sett inget, jag handlade och gick hem efter jobbet, där var F och vi såg lite Saul-tv-serie och till sist visade jag honom några avsnitt av Skam, även om han inte kommit till de bästa avsnitten än. Det tillhör folkbildningen att se Skam i dessa dagar. Så lagade jag kycklingfiléer med grönsaker i ugn, inte den roligaste maten. Så la jag mig tidigt, sov oväntat bra hela natten, men gick upp 6 för jag ville hinna yoga innan starten på jobbet. Hann hela serien och köpte en bowl på Hälsocaféet på vägen till RFSU. Den var ruskigt god. Ja, sen har det inte hänt särskilt mycket mer utan nu jobbar jag på med texterna. Ikväll ska jag i alla fall träffa vän, äntligen.

Etiketter: , , , ,

eXTReMe Tracker