tisdag, augusti 01, 2017

Semestern, check

Jo det var en fin semester i sommar, det måste jag säga. Vi åkte före midsommar, sov nästan inget natten innan flyget (alla utom dotterns kompis I, som sovit fint), hämtade bilen, storhandlade på Lidl, körde hela vägen till vårt dammiga hus, packade upp, ägnade några dagar åt att rensa ogräs, firade midsommar med I och K och lille P, samt vinkade hejdå till I, var på halvnyårskarneval på Korcula, badade, åt på Nikos, tog emot C från Paris, firade min födelsedag med drinkfest och gräddtårta trots att F var magsjuk, kände mig själv lite sjuk i några dagar, annars gick vi en hel del över berget tidiga morgnar, jag yogade ungefär varannan var tredje dag, JM och O var ytterligare trevliga gäster, bäst var nästan att vi hittade en ny strand, så sista veckan kom syster I med vän O, då var sonen och jag på en skön Podobuce-folk-utflykt till Mljet, vi såg delfiner skutta i vattnet och badade i helt egen vik. Och så åkte vi hemåt till sist. Hemresan är en grej för sig. Det gungar fortfarande i min skalle från hemresan.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker