fredag, augusti 11, 2017

Äntligen ramen

Fick sticka lite tidigt från RFSU i går eftermiddag för jag skulle göra Saker. Dessa Saker cyklade jag till, faktiskt blev det Kungsholmen – en ö jag i stort sett aldrig besöker. Efter att detta var gjort, promenerade jag med A mot Centralen, men sedan cyklade jag hela vägen till Birger Jarlsgatan där jag inte kunde låta bli att gå ner i en källare som var fylld av charkuterier. F kom också dit, men när vi handlat fick vi gå vårt egentliga ärende: Hämta ut barnens datorer.

Vi funderade på om man orkade ta sig över stan till ett känt ramen-ställe, men så vips såg vi ett på andra sidan gatan! Där ramen-en dessutom var jättegod. Som hittat. Därefter försökte jag få med mig cykeln på pendeltåget, men då fick man leta efter den andra ingången och det orkade jag icke, så jag cyklade hem helt enkelt. F tog bägge datorerna, och han kom ihåg dem hela vägen hem. De blev alltså inte lämnade på något pendeltåg eller så.

Hemma åt vi lite ost som vi köpt, såg en film om hur otroligt mycket konserter The Beatles spelade (vad är grejen med att pressa unga musiker tills de bryter ihop? Har sett flera filmer om musiker som måste jobba oavbrutet för att de gjort en hit), så la jag mig 22 och var jättebitter över att behöva gå upp 5, igen! Det tar aldrig slut! Men duschade, drack kaffe och gick till min träning, hela serien för fjärde dagen i rad, grinigheten släppte efter ett tag, och så tog jag mig till frilanskontoret där jag åt frukost och roddade lite saker. Nu, RFSU.

Förresten, en notering: Det är något Peter Pan-aktigt över hetero-yoga-killar. Inte särskilt foxy om du frågar mig. Har också problem med den här yogaknut-frisyren hos killar. Jag är oerhört fördomsfull och inte värdig min tid, jag veeeet. Men ändå.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker