torsdag, augusti 10, 2017

Arbete schmarbete

Jag jobbar vidare med textredigeringen på RFSU, kom hit lite tidigt i morse eftersom jag ska iväg till Kungsholmen på hemligt uppdrag i eftermiddag. Men i går gick jag hem från kontoret, slängde in tvätt och gjorde C:s pasta a la norma, med friterade grejer en masse. Det blev inte alls lika gott som när han gjorde det i Kroatien i sommar, men grönsakerna på våra breddgrader är ju som ett skämt i jämförelse med södra Europa. Jag visste ärligt talat inte att aubergine kunde vara så god som den är i Kroatien! En helt annan grönsak.

Ja, F kom och så ringde Rebo och jag pratade och knöt lite på mitt nya makraméprojekt, en bonad till balkongen, som jag snart ska visa bild, det är väldigt märkligt kan man säga. Men känns kul – om någon hade ringt mig 1997 och berättat att jag skulle stå och knyta makramé som fritidssysselsättning 20 år senare hade jag bara frustat och lagt på.

Jag såg lite dokumentärer om ramen-nudlar också innan jag la mig. Det blev väldigt tidig läggning i går, somnade före 22, men kände mig ändå trött och sur på väg till yogan klockan halv sex i morse. Gå upp fem är en helt idiotisk idé, och den ska jag lägga av med så fort jag bara kan. Men jag är ändå piggare på det stora hela. På vägen till RFSU såg jag en hel del afghaner, de fyller torget i hungerprotest mot att de utvisas. Är glad att de säger ifrån.

Nu ska jag ägna mig åt könssjukdomar här ett tag. Hasta luego.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker