onsdag, augusti 09, 2017

Bomberna över Rom

Det tog emot kraftigt i dag att gå upp klockan fem och dra på yoga, men jag gjorde det ändå. Jag insåg under träningen att jag är svag i armarna, måste göra fler genomhopp när jag tränar som vanligt sen. Är också rättså svag i magmusklerna, trots att yoga verkligen är magmuskelträning. Men jag är stark, sen är jag inte stark. Musklerna liksom lägger av. Är det så när man varit gravid att magmusklerna aldrig riktigt kommer igen? Kanske. Nåväl, resultatet blev ganska bra: Min son och min dotter. Det kostade ett sexpack magrutor, det var det värt.

I går jobbade jag en timme på frilanskontoret, sedan på RFSU, och så gick jag återigen till frilanskontoret och jobbade ytterligare en timme. Jag får göra gratisjobbet liksom på utkanterna av jobbet jag får betalt för, annars går det inte ihop. Jobba 10 timmar om dagen varav 8 är betalda.

Sedan mötte jag F, JD och P på Shanti. Vi åt och drack öl och sedan gick vi till Stekpannan, där jag drack lite rom. Var hemma halv elva, somnade elva, men tydligen var det för lite sömn.

Läser Historien av Morante, det är en ganska rörig berättelse men något fascinerar, och då är alla personer i boken osympatiska, i stort sett, Useppe kanske undantagen. Men det här med Italien under andra världskriget, vilken soppa det var. Otroligt kaosartat. Huvudpersonerna bor i Rom, och de kände sig säkra – vem bombar Rom? Jo, de allierade gjorde faktiskt det.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker