måndag, mars 20, 2017

Hur allt styrs

Har två mycket roliga – och meningsfulla!! – inlämningsuppgifter den här veckan. Allra bäst hade varit om hela den pedagogiska utbildningen hade börjat med detta: Att planera ett helt läsårs olika moment, alltså med allt som ska in enligt Skolverkets plan och förena det med vår egen plan som lärare. Då hade liksom allt annat vi läst fallit mer på plats, känner jag.

Nästa uppgift är att förklara svenskt styrelseskick för gymnasieelever. Det blir skoj detta.

Annars var det alldeles för mycket yogajobb i helgen för att jag ska känna mig nöjd. Men jag fick till yinyoga på fredag, F hade lagat god spätzle, vi såg Mitt liv som hund (barnen hatade), och lördag när alla gick på olika träningar, gick jag och assisterade på shalan Gotlandsgatan, för att sedan slå mig fri och åka till Svenskt tenn och köpa en ny väska i stället för den trasiga. Och smink! Köpte jag, trots att jag inte borde. Väl hemma igen var det dags att gå till dotterns kompis mamma där vi bokade biljetter till i sommar. Så hem och se Blade runner samt äta laxburgare. Barnen hatade även Blade runner, eftersom de inte förstod handlingen. Det gjorde ju faktiskt inte ens huvudpersonen, Harrison Ford, medan han spelade in, det har han berättat. Men den är snygg.

Så på söndag upp 6.30, till shalan, städa, assistera två timmar, träna själv 1,5 h, när jag kom hem var alla på väg till olika saker, dottern till tennis, F till färgprovbutiken, men sonen och jag stack till hans fotbollsplan. Jag pluggade på fik i närheten och drog sedan till fotbollsplanen för att se dem förlora med 4-1. Mart och Nat kom med lilla D, dottern jag och de drog till Ho's, åt kinesiskt, sonen och F till Dubliners för Liverpool spelade match. Så hem och plugga på och skriva inlämningsuppgift. Orkade inte träffa B som var på Riche. Det hade varit överkurs.

Sov sisådär, men nu är det måndag och det är RFSU-jobb.

Etiketter: , , , , , ,

eXTReMe Tracker