tisdag, mars 14, 2017

Låt mig få jobba där jag vill

Jag flippade ut lite i dag. Är så less att jag aldrig kan yoga för jag måste anpassa mig till allt krångel som uppstår när jag ska få ihop jobb+plugg. Så jag drog så tidigt jag kunde till yogan, det blev inte förrän tjugo i nio ändå för jag läste kurslitteratur innan, men jag körde hela jämrans passet och så la jag ner ambitionen att göra några timmar på RFSU och åkte raka vägen till universitetet i stället. På det viset kan jag få sitta lite fokuserat på en enda plats och riva av saker.

Äter en ganska äcklig focaccia-macka på fik och styr upp pluggeri, och gör RFSU-jobb dessutom. I går var jag på RFSU hela dagen däremot, och fick klart en del samt deltog på ett webbmöte. Webbkontoren ser inte längre ut som 00-talet, då när jag gjorde nättidningen Sourze. Inte alls lika flashigt, men ändå finns pengar ser man. Människorna trevliga och utan självsäker-som-stål-attityd. Så tillbaka till RFSU, färdig med en artikel, vidare till Yogashala, bråttom bråttom, assisterade i två timmar och hade själv klass (fortsättningskurs) i 1,5 timme. Oj vad jag var aggressivt hungrig när jag kom hem. Fick carbonara som F gjort, och läste lite Elle samt såg utmärkta Bonusfamiljen på tv, som min kompis Moa skrivit manus till. Så coolt att hon gör detta!

Men i dag är det tisdag. Och i dag är det mammas födelsedag. Tänkte att jag skulle fira det. Senare.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker