fredag, mars 17, 2017

Boten mot allt ont

Det är fredag och jag har betalat av alla mina skulder. Jag funderar lite på att köpa en väska eftersom min är i trasor. Men jag har aldrig tid att gå i någon affär, så det får bli någon gång i en avlägsen framtid.

I går åkte jag från universitetet och raka vägen hem, lagade pannkakor till sonen (dottern hade picknickat med kompisar och var inte hungrig) som stack på träning, själv stack jag med 55an till Slussen och vidare till Fs lokal där jag hade Skräp-yoga med mina privata elever. Vi gick igenom yamas och jag dissade brahmacharya lite. Så träning på det. JD var med och skulle följt med hem men hon var för trött, dottern hade också tränat när vi kom hem och jag fick laga mat återigen: lax i ugn, någon färdig schnitzel. Vi samlades framför tv:n där vi drack te och åt sonens choclate chip-kakor, och så läggning av barn, Billions för vuxna efter nyheterna, somnade tolv och var oerhört trött när jag vaknade 7, men jag sov faktiskt hela natten. Tänk vad lite pengar kan göra.

Nu ska jag jobba halvdag, åka på seminarium, åka hit, åka dit, till sist kanske landa i tv-soffan. Men Billions har vi sett till slutet. Funderar på att ta mig an Feud som nästa tv-serie.

Funderar på att vila mer och på ett bättre sätt. Jag blev så himla trött av den här veckan, den var lite extrajävlig. Jag har ju två knep som botar allt:
1. Tid*
2. Människor**

* Kanske känns det dåligt nu. Men om två veckor är allt på ett annat sätt.
** Alltid, alltid träffa vänner så man kan prata ocensurerat, helt utanför det sociala-medier-uppstyrda samtalet alltså. Bara fritt ur huvet, låta huvudet möta ett annat huvud. Riktiga vänner är det bästa botemedlet mot allt.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker