torsdag, mars 16, 2017

Tillfälligt avbrott

Då har det blivit galt igen. En uppdragsgivare som inte betalar som det var sagt. Därmed är tillvaron helt förstörd, mer eller mindre. Jag vill inte längre göra någonting över huvud taget. Sova - nej, finns inte.

Det existerar ingen besvikelse större än denna för mig. Jag är så sugen på att säga upp ett stort projekt eftersom de inte betalar. Jag kommer kanske inte kunna behärska mig denna gång. Man måste ju det, låtsas som att det är heeelt okej att de sket fullständigt i sin absolut fattigaste och sämst betalade medarbetares pengar.

Ilskan över pengar som inte betalas, över alla dessa timmar som jag tydligen inte förtjänar att ersättas för. Den ilskan kommer att göra mig galen på riktigt.

Annars var jag i går efter jobbet faktiskt på finkrog med F. En försenad födelsedagspresent, vi kunde till sist boka på Lilla Ego som vi försökt med i flera år. Men efter maten fick vi raskt bege oss därifrån, hem, för det var något problem med kompis till dotter. Barnen skulle ätit hos I, men dottern gjorde pasta hemma med sin kompis i stället. Sonen fick inte komma hem, hade hans syster meddelat. Men där sa vi stopp.

Sedan, när allt blivit bättre, såg vi Billions. Jag la mig 23. Vaknade 4. Som sagt var. Det finns inget liv för mig när uppdragsgivare inte betalar den dag de lovat. Då upphör allt. Det enda som sker är att jag ser alla skulder som växer växer och växer, fler och fler för varje timme som går. Bakom dem väntar förstås kronofogden.

Etiketter:

eXTReMe Tracker