torsdag, mars 09, 2017

World wide woman

Kunde äntligen gå och yoga i går det vill säga i onsdags, fast jag skyndade mig inte upp ur sängen direkt utan kom till Zinken först kring 9. Hann inte göra hela passet men nästan hela. Sedan var klockan så pass mycket att jag fick pulsa genom snön till biblioteket i Hornstull, satt och pluggade, och där nära hade jag möte sen. Ett mycket bra möte! Mycket kul! Och så blev det lunch under tiden.

Sedan tog jag fyran raka vägen hem och gjorde lasagne. Sonen kom och tur var att jag var där, för han hade glömt karaten. Men när lasagnen nästan var klar fick jag sticka iväg på yogamöte på Zinken. Vi pratade om gravida och lite om hur det går för oss inom läreriet. Så hem och äta upp lasagnen, som F hade gräddat klart.

Coola saker som skedde i går:
1. Min dotter gick på eget bevåg för att delta i manifestationen för kvinnodagen på Sergels torg!
2. Min son bakade chocolate chip-kakor som var speciellt för mig och dottern, för att fira oss på internationella kvinnodagen.

Dessutom läste han på eget initiativ lite av tidningen i morse.

Annars är jag lite hypokondrisk just nu, tänker att jag har så konstigt tryck över bröstet. Bara för att jag hört om blodproppar i hjärtat.

I alla fall gick jag upp och tog mig till RFSU som vanligt. Har just haft möte om webben. Webb webb webb, sedan Sourze-tiden har man hållit på med detta röriga koncept som alltför ofta går ut på att proppa en hel sajt full med text. Bara för att det går. Inte fan blir det särskilt läst, kan jag säga. Om det inte är väldigt välskrivet och i högsta grad intressant, såklart.
Alltså inte riktigt som denna blogg då, he he.

Jag har bestämt mig för att de fula breda vinterstövlarna i plast ska vara på 4 veckor till. Detsamma gäller täckjackan. Så slipper jag bli besviken på en vår som aldrig tänker komma.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker