söndag, mars 12, 2017

En helt okej helg är till ända

Jo men det blev en helt okej helg, trots att jag – igen! – är sjuk, hostar. Upp ganska tidigt i lördags, sonen iväg på badminton, jag iväg till Yogashala, assisterade i ett par timmar, sedan mötte jag barnen vid Teatern, efter att ha fått byta min icke-fungerande häftapparat på Akademibokhandeln. Vi åt mat, det blev burgare och asiatiskt. Sedan kom S, min jobbarkompis från DN-tiden, och vi snackade länge och väl. Barnen gick hem, S och jag promenerade hem längs vattnet. Solen lyste! Som ett magiskt fenomen nuförtiden.

Så hemma fick vi styra upp lite innan det var dags att sticka iväg på middag hos M, yogakompis, som hade en mycket fin lägenhet ihop med sin sambo O. Vi snackade, särskilt dottern malde på som en pratmaskin plötsligt! men sedan gick de hem för att se Mello. Jag dryftade min hypokondri, M är sköterska, men det verkar inte som att det är något farligt direkt.

F och jag kom hem vid 23-tiden. Sova och så på söndag försökte jag få till lite av det jag misslyckats med under söndagen, följde med dotter på hennes tennis, satt där och jobbade och sen hoppade jag av bussen och stack via tuben till Yogashala för att städa. Så hem och fortsätta jobba vid köksbordet.

F och sonen hade en plan att se Liverpool spela på pub, fotbollsinspirerade som de är av sin Englandresa förra helgen, så dottern och jag hakade. Åt mat på det lite sorgliga stället Rosenhof, otippat gott, så hem igen. Nu har jag faktiskt blivit färdig med praktika, kors i taket. Har även planerat yogalektion. Om jag bara pluggar som ett as, skickar mina frågor, samt börjar skriva på mina scener så är jag på plus i jobberiet. Ja, så ekonomi-fix också förstås.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker