tisdag, februari 14, 2017

En inte så romantisk dag

I dag var en dag som hette duga. Det är ett otroligt tumultartat att börja veckan kl 7 på söndag morgon, sedan arbeta hela måndag dag och så hoppa raka vägen in i dubbellektion yoga måndag kväll (körde lyft och bandhas!). Så jag var lite mör på tisdag, denna alla hjärtans dag, då jag vaknade. Fick skynda mig mot tuben och universitetet, kom lite sent till seminariet i specialpedagogik, som är vår nästa kurs. Som vanligt fanns kursen långt åt skogen ute i en bortre del av campus. Efteråt gick jag och tog en fika med H från yogan, och så var det raka vägen till VFU-information (VFU=praktik på lärarutbildningsspråk) som var lika rörig som alltid. Dock fick jag faktiskt ett schema som sträcker sig fram till juni! Har inte hänt förut, att få schema så långt i förväg. Som en dröm.

Från detta raka vägen hem. Kände mig rättså risig, faktiskt, och är nog konstaterat sjuk. Men inte har jag tid med sånt. Jag försöker förbereda en skoluppgift så jag kan strunta i att komma på grupparbetet, så jobbade jag förstås och sedan stekte jag lax med pressad potatis innan jag och bägge barnen gick till skolan och till dotterns utvecklingssamtal, tio i sex på kvällen. Sonen satt i ena hörnet av kemisalen och vloggade.

Dottern som alltid duktig i skolan, vi försökte fira med att köpa fika men allt hade stängt kl 18 så det fick bli Ica, och alla gelehjärtan var slut så det blev cookies och gelehallon. Vi såg även en film: Mina jag och Irene. Nu försöker vi få barn att sova så vi kan arbeta. Romantik, nej. Brevet från kronofogden som kom i går har liksom tagit udden av allt annat. Jag är lite i chock faktiskt. Men har man en ekonomi körd i botten så har man. Eller - ska vi säga en oerhört pendlande ekonomi, helt utan förutsägbarhet, kanske. Jag ska så långt bort från detta så ni anar inte. Det är inte det minsta kul.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker