måndag, februari 13, 2017

Skorna är fixade

Helgen: började med yinyoga, igen, denna gång tog jag med JD. Skönt. Så mötte jag en massa kompisar på Bar Central, Nat, O, JD, mina barn, F, T och S. F och barnen hem efter ätning, själv drog jag hem kring 23.

Lördag: väcka son och dra till badminton. Pratade med pappa på telefon, han har varit sjuk och blivit bra igen. Sedan stack sonen och jag till frisören, han klippte sig och blev nöjd. Därefter gick vi och handlade skor till honom. De var SVINdyra, nära två tusen spänn. Han gillade att de var så dyra, eftersom han är kraftigt märkesintresserad på ett barnsligt vis. Jag förhandlade med F men han kunde inte betala halva kostnaden, själv har jag självklart inte råd. Men jag liksom orkade inte, orkar inte gå i fler affärer, orkar inte hela tiden vara utan pengar trots att jag arbetar oavbrutet. Så jag bara köpte dem.

Sedan åt jag och sonen Bananas-pizza med AB, han gick hem och städade sitt rum, jag kom efter några trevliga timmar med AB, fick skjuts av B som också var där. Så lagade jag en massa mat och I + M kom med tvillingar, D kom med son L, så åt vi tacos. Sedan gick alla och vi såg på tv. Söndag upp 6.30, äta, till Yogashala, städa, assistera nära två timmar, sedan tränade jag själv. Men då fick jag fängelsekänslor, för det var fint ute. Gjorde kort pass, drog hem, åt igen, var som vanligt väldigt trött och rätt sur, hetsade dotter till bussen, gick själv promenad med JD hela vägen till dotterns tennis, där var det trevligt att ses. Dottern och jag tog buss+pendeltåg hela vägen till Uppsala, hon hade med sig burgare. I vår vagn fanns I med tvillingarna, och vi gick av och mötte mamma på vägen. Så hälsa på pappa på sjukhuset. Han berättade hur han hade det.

Det var sjukt kallt i Uppsala. Vi gick hem till mamma och pappa, mamma lagade pasta, och så var det till å ge sig av med tåget hemåt igen. Kom hem halv nio, såg Riverdale med barnen och F, la oss ganska tidigt. Upp sju, väcka barn och så till jobbet, RFSU i dag.

Etiketter: , , , ,

eXTReMe Tracker