onsdag, februari 08, 2017

Konsten är fri, även den litterära

Kollar på Dagar med Knubbe med min seminariegrupp som jag ska ha presentation med strax (apropå hur otroligt osentimental barnuppfostran var förr, typ "din favorithund dog, pang bara, så är det, inget att gråta över").

Vi är utslängda längst bort på campusområdet som vanligt, nära Lappis så därför minns jag mitt 70tal och Knubbe-serien är så 70tal det kan bli.

Men i går var jag hemma och gjorde god pasta med lammfärs efter RFSU-jobbet, fast stack till JD på bokcirkel där jag var tvungen att först koppla upp mig och göra intervju med amerikan kl 19, för det var dagtid för henne.

På bokcirkel blev det Vitt brus av Delillo som avhandlades, men vi pratade också om att konst är fri och inte alls behöver vara politisk. Samt att jag presenterade min yogakurs som jag tänkte ha, har fått ok från Yogashala att hålla en liten privat kurs för kompisar. Folk garvade mycket när jag försökte förklara hur kursen ska bli.

Så hem och där var I barnvakt, men F hade kommit från sin grej och vi la oss. Upp vid 7, iväg och träna yoga innan universitetet. Snart har jag också tenta. Sen så får jag jobba i fred några veckor.

Etiketter: , , , ,

eXTReMe Tracker