tisdag, februari 07, 2017

En power pointad dag

Söndag, trötthetens dag. Men det gick ändå okej, trots att jag åt middag hos Mart och Nat kvällen innan och somnade vid midnatt. Det som gick okej var att gå upp 6.30, städa shala, assistera, träna själv innan jag hämtade upp dotter på fotbollsplan så hon fick mat innan sin nästa sport: tennis. Själv skrev jag recept samt hämtade ut bilpool-bil och åkte och storhandlade på Willys för 4100 kronor, började 13.30, var hemma vid 17 och fick omedelbart efter uppackning och tillbakalämning av bil laga kycklingben med pressad potatis.

Måndag gick jag upp i tid för att yoga på Zinken och ändå vara på universitetet för föreläsning om Pisa, den pågick kl 10–12 (frukost: medhavd yoghurt på tuben på väg ut), sen raka vägen till grupparbete (lunch: sallad i låda) med en uppgift från helvetet, utvärdering av en skola, vi slet och slet men var klara med vår power point cirka 16.20, då fick jag skynda mig hela vägen till Yogashala Gotlandsgatan, assisterade hungrig i två timmar, sen hade jag själv yogakurs 1,5h – nervös var jag pga att jag skulle endast säga ej visa asanas – men det gick bra! Hem vrålhungrig, F hade tvättat vantar mm samt gjort vegetariska cannelloni, åt dem. Kollade på tv, försökte somna men var uppe i varv. Nu är det tisdag och sömnbrist or not: det blir RFSU.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker