lördag, december 17, 2005

Äcklig kassler i pepparkakeland

Det kom bara två gubbar, två gubbar, men desto fler barn till pepparkakeland i dag. Alltså till vårt kök. Vid tvåtiden kom Belinda, Ella (2,5 år), Richard (gubbe), Jacob (2 år), Gustav (gubbe) och Hedda (ca 2 år). De två senare kom lite senare, och ännu senare kom Sara o Selma (6 mån). Efter ungefär fem tusen telefonsamtal, allas olika lunchbestyr och diverse barnproblem kunde vi till sist sätta oss och baka pepparkakor. Nadia och Ella stod ut lite längre än Jacob, som la ner efter ungefär tre minuter. Han ville köra med Nadias stora gula buss i stället.

Nadia och Ellas tuggor av degen blev större och större tills de började svälja blaffor stora som deras egna ansikten. Vi försökte säga stopp men det var svårt eftersom även de vuxna hade lite svårt för att låta bli degen.

Men kakorna blev fina och goda.

Tony o F anslöt lite senare och det blev som ett mindre dagis här inne. Nadias rum ser lite ut som att en bomb detonerat. Men ingen oss föräldrar orkar göra något åt saken. Jag drabbades ganska hårt av F:s festande i går eftersom Nadia vaknade när han kom vid 3-tiden och höll sig vaken i några timmar. Hon sprang mellan mig och F som vankade omkring i lägenheten och var på toa i timmar (kändes det som). På morgonen gick jag upp med barnen vid 8 och när jag vid 12 försökte få en stunds ro, tog inte F hand om något annat (så jag kunde få sova) vilket ledde till totalt raseriutbrott från min sida. F bad mig finkänsligt att skaffa mig ett liv, vilket inte gjorde saken så mycket bättre. Jag skrek rakt ut, frågade bland annat hur fan jag skulle få sova om han inte hjälpte mig och till sist gick det fram.

Sov med Tony i en timme. Det hjälpte fast bara lite.

Jag ska se nån thriller snart på 4an. Ashley Judd på en segelbåt, hennes man dör eller nåt sånt. Hoppas den är bra.

To do-list:
1. På något vis försöka få in i min skalle att det faktiskt är jul inom mindre än en vecka. Vad i helvete ska jag köpa och till vem och för vilka pengar???? Ska alla Nadias kompisar ha klappar också? Julstress.
2. Gå till systemet.
3. Skärpa mig.
Denna kväll blir tv-kväll. Ska också försöka smälta den vidriga mat jag just lagat, uppbådande de sista av mina krafter: Inbakad kassler. Uuääk.
eXTReMe Tracker