måndag, december 12, 2005

Kvalster och lucias

Dagen i dag. En ganska tom dag igen. Men ändå skön.

På morgonen väntade jag ut Tony, att han skulle somna. Så fort han gjort det började jag skriva på min träningsartikel. Direkt. Jag kom bra långt! Sedan ringde Rebecca från Göteborg och då kunde jag inte motstå att prata lite i telefonen. Så vaknade förstås Tony och jag fick ägna mig åt honom. Men pang! han somnade igen när vi hade lekt och ätit och haft skoj. Så skrev jag en stund till. Jag känner att jag måste skriva om texten många gånger så det bästa är om jag kan få ner allting snart. En hel del kvar bara.

Men så var klockan kvart i tre, det magiska klockslaget, och jag begav mig till dagis. Nadia, Tony och jag åkte till Ringen och handlade lite ägg och glitter. Sen ville jag hem, men Nadia ville absolut fika. Eftersom Tony ändå hade somnat tyckte jag det lät okej. Så vi gick till ett litet fik vid Södra station. Jag försökte hålla konversationen igång men det blir lite hipp som happ att fika med en 2,5-åring (bland annat lockade en tomte i skyltfönstret mer så hon stack mitt i berättelsen om vad hon gjort under dagen).

Väl hemma stekte jag pannkakor, typ det enda som gick att laga. F kom hem och sen ramlade hela La Famiglia in genom dörren, mamma först och sedan Ida. De ska sova här för i morgon klockan 8.00 ska Nadia gå lucia. Det är sinnes vad det kommer folk för att se denna performance. Karin, Nadias gudmor, kommer, liksom Idas (och Nadias) kompis Natalie. Plus vi. Små barn i luciatåg - det är bara för svårt att motstå.

Har sett Kvalstret i kväll igen. En fantastiskt bra serie! Äntligen en bra svensk dramaserie. Jag blir så glad av att det finns sån här kompetens i landet.

Snart godnatt.

3 Comments:

Blogger IDA said...

Jag tyckte bara de skrev hela tiden ganska jobbigt orkade inte kolla på kvalster. Idag är det julhandel som gäller. Känner mig trött innan jag ens börjat... Kolla söta bilder på min blog!

4:46 em  
Blogger IDA said...

skrek menar jag inte skrev...

4:47 em  
Blogger Ana said...

Men skärpning Ida! Du får kolla nästa gång på Kvalster. Det är skitbra. De skriker inte så mycket. De är bara väldigt futtiga människor.

9:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker