onsdag, december 14, 2005

Vidriga Brommabor och söta lucior





Min dotters första luciatåg. Så extremt gulligt. Hon vågade inte sjunga något de första sångerna men sedan klämde hon i. Hon älskar att sjunga så hon kunde inte motstå, trots blygseln. Bror hennes var helt tagen trots att han bara är 7 månader. Han var i stort sett helt tyst. Bildbevis bifogas.

Mamma hänge med mig hem så jag kunde jobba lite i går, skönt.

På kvällen gick jag till kyrkan på Odenplan, Gustav Vasas kyrka tror jag bestämt, och hörde Karins kör sjunga luciasånger. Det var en liten föreställning också, med två sura gubbar som försökte ta död på Sankta Lucia på 300-talet. Två tjejer dansade också. Av någon anledning blev jag så rörd av dessa danstjejer. Jag tror att det berodde på deras seriositet. De tog det på allvar. Fint, tycker jag.

Karins kör sjöng hur vackert som helst, jag kände mig som en riktig kärring med tåren i ögonvrån. Sedan gick vi till Tranan. Jag åt en helt okej BLT, satt och snackade med Karin, hennes kille Jens och Annika. Karin var trött eftersom hon var med på lucian i morse klockan 8, så hon och Jens gick tidigt. Själv är jag alltid trött så jag märker ingen direkt skillnad. Utom möjligen just nu, när jag skriver det här.

Tony vaknade på terrorvis ungefär varje halvtimme från kl 3 och framåt. Han verkar ha lite feber och är förkyld så han kan ju inte rå för det. Men ett tag ville jag bara mörda för en stunds sömn. Jag får göra som alltid - glömma och gå vidare.

Förresten, jag berättade ju att jag och Rebecca pratade på telefon för några dagar sedan. Vad pratade vi då om? Jo en artikel i DN som gjort oss bägge rejält chockade. Läs själva här. Och här. Och den kanske vidrigaste, här.

Återkommer i detta ämne. Fråga gärna i kommenterarforumet om ni undrar exakt vad som stör mig.

1 Comments:

Blogger IDA said...

Ja gå loss då och berätta varför du blir så arg????

12:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker