torsdag, september 21, 2017

Ett kanonpass

Har precis lämnat Yogashala efter ett mycket bra pass. Jag förstår inte riktigt vad som har hänt, men från att känna en sjuk stress i början av månaden/praktiken har saker nu börjat landa. Det är dels för att jag börjar få lite mer koll på lärarjobbet och vad det egentligen innebär, dels för att jag har jobberbjudanden i framtiden och därmed kan känna mig lugnare ekonomiskt – tyvärr först från november månad men ändå – dels för att allt är gjort vad gäller banken. De kan antingen förkasta mig eller ge mig lånet. Förkastar de mig blir det ny härlig stress. Men den dagen den sorgen.

I alla fall har det onda bakom vänster skulderblad släppt. Jag kan göra en massa asanas mer ordentligt. Eller så beror det helt enkelt på att jag tränade även igår, måne till trots. (Shalan är stängd när det är full- och svartmåne. Men jag har nyckel!)

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker