måndag, september 11, 2017

Persisk mat, svenska möbler

Har haft en ganska bra helg, men tung måndag i dag, detta eftersom jag vaknade fyra fem och inte kunde somna om. Men i fredags var jag helt slut, gjorde tacos och vilade kort innan jag fick bege mig till Southside där kompisar och kursare var. Ett par öl, hemma igen efter två timmar, tittade på Sherlock på Ipad för att komma ikapp de övriga i familjen.

Lördag åt jag frukost och drack kaffe men hade ändå ont i huvudet, spänningshuvudvärk. Yogade från halv elva på Gotlandsgatan och tog buss hem. Först efter tablett och vegansallad-lunch släppte värken. Snackade lite med dottern om hur hon tänkte sig sin eftermiddag, sedan gick hon på födelsedagskalas och jag, sonen och F promenerade bakom Sös till Gullmarsplan för det var kaos i trafiken, sedan tub till Bagis, där vi fick persisk middag hos A och J. (Sonen fick pizza) Maten var mycket god!

Hemåt halv tolv, faktiskt taxi sista biten, söndag sova länge, sedan äta frukost och sätta igång projekt rädda-allt-som-tappats-bort-och-försöka-göra-ett-ryck-med-sista-som-är-kvar-sedan-renoveringen-2014, det vill säga fixa en bil på bilpool, försöka skruva loss omöjliga skruvar från ett skrivbord, ge upp, hämta upp bil med dottern, bil vill inte starta, det är dessutom jobbigt cykellopp som stänger igen gatan, skulle åka kommunalt men dottern hade inte med sig busskort, sitta och vänta, till sist åka kommunalt till Skärholmen, där äta kebab, sedan till Bounce och leta borttappade nyinköpta Puma-skor, de hittas, sedan gå till bygghemma.se och hitta hyllsystem till dotterns rum, därifrån till Ikea och handla mestadels olika speglar, sonen ringer i total desperat panik för att hans kontokort inte fungerar och han håller på att hungra ihjäl, förklara att man är mil därifrån och att han även har en far han kan ringa. Så bära tunga otympliga speglar och annat på buss sedan röda linjen sedan fyran, det vill säga åka hem i evighet, fast inte hem för vi kvistade förbi I för middag (piroger och aktiva "vill inte sova alls"-tvillingar) innan vi gick hem och såg Sherlock.

Somnade halv tolv men vaknade som sagt fyra fem, somnade om men fick gå upp vid 8. Första mötet – samhällskunskaps-lärare pratar upplägg (och spiller kaffe i datorn, dock inte min gudskelov) – och så lektion på det. Nästa ekonomiska teoretiker: Karl Marx. Apropå ekonomi och proletariat/prekariat är jag ganska säker på att jag vaknade fyra fem eftersom jag har ingen, ingen, ingen aning hur jag ska försörja mig från och med 25 september och i resten av mitt liv.

Fick för övrigt just avslag på ett stipendium.

Etiketter: , , , , ,

eXTReMe Tracker