fredag, september 08, 2017

Obligatorisk fredagskväll

Tre personer kom på min yogalektion för kompisar i går, sedan kom två personer till, det vill säga mina barn, men de skulle inte yoga utan ville ha restaurangmat, vilket är det enda jag hinner efter att ha haft yogalektion. Efter mycket tjafs om VILKET ställe vi skulle välja gick vi till Da Luigi. Pasta för dem, pizza för mig. Det var gott, så snart alla ätit gick vi hem och barnen la sig, jag var ganska trött och jag pluggade lite och sedan däckade jag, sov och hade tänkt gå upp 5.15 för att yoga innan lektionen som började 8, men eftersom jag vaknade 2 på natten och inte kunde somna om riktigt blev det inte som jag hade tänkt. Det blev att gå upp vid 7 och gå raka vägen till lektionen, som jag höll. Om Adam Smith igen, oj vad det är svårt att förklara komparativa fördelar med frihandel mellan länder! Jag blir tokig så svårt är det. Gullig klass dock, och väldigt kul att ha genomgångar, att svara på frågor. Vilket otroligt meningsfullt jobb det ändå är att vara lärare. Jag blir uppriktigt glad av att ha lektioner.

Så raskt iväg till en historialektion om grekerna och romarna, allt avhandlat på 2,5 timmar av inspirerande lärare som kan hur mycket som helst och är väldigt skoj. Eleverna tycker detsamma, för han frågade om de inte hellre läste själva om romarna så de slapp höra honom gagga, nej de ville hellre höra honom. Efter det raskt iväg på möte om föräldramöte, för ja, lärare måste ha det. På hemvägen mötte jag två barn varav ett bröt ihop eftersom hon ramlat av cykeln och gjort sig illa. Kedjan gick av på okänt sätt. Puh.

Jobbsamtal i soffan hemma innan jag satte på ugnen för tacoskalen. För lagen säger: med tacos börjar – helg. (Fast jag ska faktiskt smita iväg en sväng efter tacosarna.)

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker