onsdag, oktober 06, 2010

In i lungan ska den!

Många kvinnor har problemet att de andas ut mer än de andas in. De ger mer än de tar, om man ska generalisera eller flumma till det på härligt new age-sätt. Hur som helst har jag märkt att detta verkligen rör mig. Faktum är att det ofta ligger bakom tillfällen då jag känner mig extremt trött - jag andas inte IN, bara ut. Så nu har jag börjat ta några extra djupa andetag vid följande tillfällen:
1. Då jag ska gå uppför en brant backe.
2. Då jag ska gå uppför trappor.
3. Då jag ska tjata på folk.
4. Då jag ska ringa obekväma samtal.
5. Då jag ska jogga eller träna annat.
6. Då jag ska säga saker som kan leda till konflikter.
7. Då jag ska göra sena kvällsintervjuer.

Det är så väldigt enkelt: In-ut-in-ut. Andas, och livet ser plötsligt inte lika tröttsamt ut.
eXTReMe Tracker