lördag, oktober 02, 2010

Medaljen är viktigast

Första lördagen på många många veckor då vi vaknar och inte behöver göra något av följande: Städa, tvätta eller handla. Jag tvättade och vi bägge städade i går kväll medan barnen kollade på Bolibompa till deras stora förtret.

Så i stället har jag ägnat lördagen åt att servera barnen frukost, läsa tidningen, spela Brel på pianot (uselt, enligt F), spelat badboll med övriga familjemedlemmar samt lagat en röd linssoppa och alldeles, alldeles snart ska hela familjen åka till ett lopp jag anmält mig till: Nämligen Topploppet. Ska försöka komma under timmen men eftersom jag varit sjuk och inte riktigt haft disciplinen att träna som jag borde, så får vi se hur det blir med den saken.

Sonen tänker i alla fall springa mini-loppet. Det är det där med medaljen som lockar.
eXTReMe Tracker