tisdag, oktober 05, 2010

Jag var visst bäst!


Och i dag är det tisdag, fast jag tänker hela tiden att det är onsdag. I går kväll, efter makaronilåda-middagen, kom grannen över med sina ungar och de hade bakat kanelbulle, det var trevligt värre. Men sedan berättade dottern att en kompis till henne hade sagt att hennes rum såg ut som en svinstia och att det var otrevligt sagt. Jag kunde hålla med henne, det var otrevligt sagt, men å andra sidan ser ju barnens rum ut som en svinstia, eller snarare som om en tornado har vispat runt deras saker. Tornadon är ingen mindre än vår son, som själv påpekar att han tycker att det är mysigare när alla saker är spridda över hela rummet. Och han kan också fixa det myset på bara några minuter, det är nästan mirakulöst faktiskt.

Vi skulle verkligen behöva ett rum till. Ett tornado-rum, och ett rum som är mer i dotterns stil. Ordning på ett väldigt eget sätt.

Barnen sov, vi försökte lägga oss tidigt, i morse fick jag väldigt fint sms från min kompis A (journalist): "Ana! Artikeln i dn idag var nog det bästa jag läst i ämnet alkoholism." Ja, jag förstår om ni blir nyfikna. Ni kan läsa artikeln här. Och i går var en annan artikel inne, nämligen den här.
eXTReMe Tracker