tisdag, april 11, 2017

Pissväderspåsk

Jag tar lite ledigt från bloggen detta påsklov, bloggar om andan faller på. I går jobbade jag hemma och inte många knop, för vid 14-tiden stack jag till Gondolen och åt långlunch med E, och det blev att vi även tog en drink efteråt så lunchen var inte slut förrän 17, då jag kom hem och gjorde quiche och kollade på tv med sonen, F kämpade mot alla tekniska problem i ungefär 45 minuter, sen kunde han hyra Apollo 13 för andra gången. Somnade vid midnatt.

I dag var jag lite mer uppstyrd i min arbetsroll däremot. Vaknade redan 6.45 för att kunna rusa iväg till Hornstull, Espresso House, kl 7.15, där jag arbetade med text, vad annars? Men jag har en liten fråga till Espresso House: Finns överhuvudtaget NÅGOT att äta som inte är äckligt sött? Alltså verkligen alldeles, alldeles för sött? För huva så sött det var den konstiga kvarg-yoghurt jag åt. Kvarg kommer aldrig bli en grej för mig, det är ett som är säkert.

Nåväl. Därifrån tog jag mig raka vägen till shalan vid Zinken, när jag ändå var i närheten, och så tränade jag ensam i lilla rummet, för det var ju fullmåne egentligen, det vill säga inget ordinarie pass. En annan yogalärare tränade också. Så därifrån tog jag mig till stan, med tunnelbanan, och hoppade av vid Östermalms torg. Till Cervera och köpa en sak, så vidare mot Timberland-affär för att köpa en sak som inte gick att köpa, och så vidare därifrån via Hemtex till 55an som jag åkte hem, för vid det laget hade jag tunga saker att bära. Fick ta en kaffe i väntan, för bussen kom efter 10 minuter och det blåste kallt. Hemma fick jag äntligen äta ätbara ting, haloumisallad och en helt sockerbefriad sådan, och nu jobbar jag på här så mycket jag bara kan, trots en trötthet som är ganska nedslående. Men vi packar för att åka iväg en sväng, det får vara pissväder så mycket det orkar.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker