måndag, april 10, 2017

Påsklovet har börjat

Ja det blev en konstig helg detta. I lördags sov vi så länge det gick, sedan läste vi tidningen om terrordådet, sonen och jag. Sedan ville han gärna gå till Ringen där hans vänner var, men jag var lite harig och ville följa med. Vi gick till sist, fast mot Skrapan, för att se ifall sonen kunde få en ny telefon. Det kunde han, till det facila priset 7000 kronor. Ett stort skämt. Vi gick förbi Bananas och fortsatte sedan mot Slussen, där sonen sålde massor av majblommor. Vi mötte även A och tog buss mot Matilda Wendelboes pop-up-butik. Det var folk överallt i stan, och ingen hade bråttom. Stämningen var lugn och kärleksfull och det är faktiskt som en annan stad just nu, Stockholm. Precis allt som jag inte tyckt om med Stockholm är som utraderat.

Sonen var tvungen att få en korv innan vi till sist kom fram till pop-up-butiken. Väl där köpte jag en tisha, en snygg sidenklänning, för det gick inte att låta bli. As bil stod nära så sonen och jag fick skjuts hem. Därhemma gjorde jag pesto, och så kom K, som ju varit här från Göteborg men fått en extremt rörig helg på grund av dels bonusfamilj-syndromet, dels terrorattacken. Vi tog ett glas vin. Så såg sonen och jag lite film. Plötsligt blev han väldigt ledsen. På sociala medier hade han sett en massa grejer som att ett barn finns bland de döda. Det sprids så mycket rykten. Men jag tröstade honom.

Så vid 22-tiden kom äntligen F och dottern hem. De verkade ha haft en bra resa i Rom, även om det var klurigt att kombinera föräldraskap med att guida studenter tyckte F. Jag la mig kring tolv och sov dåligt, ångest för det jag fick höra lördag (nämligen att sonen tänkt sälja majblommor på Drottninggatan precis den tiden dådet skedde), men gick ändå upp 6.40 och stack iväg för att städa och assistera på Yogashala, men kortade träningen så jag var hemma igen 11, åt frukost och stack med dottern till hennes tennis. Där satt jag faktiskt och jobbade i solen, och så tog vi bussen till Slussen, där vi åt lite, och så tuben mot Kärrtorp, där vi satt i solen tills fotbollslaget kom. De hade match, sonen och F kom också, så vi på vägen hem kunde åka till Burger and border och äta tex mex-burritos. Hem, kolla på Tailor and Hootch, somna elva, sov som en stock till 9, så ingen yoga i dag. Nu jobbar jag hemma. Barnen har lov. Icke jag.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker