måndag, mars 25, 2013

Många händelser på sistone

Efter en trött söndag med liten Uppsala-promenad, bland annat till Gustavianum där guiden berättade att på anatomiska teatern skar man upp lik och läkarstudenterna var tvungna att känna, lukta och smaka på inälvor! Därför hade man målat fläckar på ståplatserna, för alla som spydde. De var också trånga, så de som svimmade inte skulle ramla ner över liket.

Så tittade vi på lite foster i formalin och efter den trevliga söndagsutflykten tog vi tåget hem. Sonen mådde bra efter mysko förmiddag då han mådde illa (det hade inget med anatomiska teatern att göra), och F köpte pizza på vägen hem. Vi såg Pirates-film, jag la mig vid 22-tiden, upp före sju och så iväg med barnen till skolan. Själv drack jag Il caffe-kaffe innan jobbet, samt skrev en del, så väl på kontoret skickade jag nyhetsbrev och gjorde intervju. Snart ska jag rädda planeten också.
eXTReMe Tracker