torsdag, september 16, 2010

På jobbet igen

Riktigt festlig - vardagsfestlig - gårdag, måste jag säga. Moi och barnen, vi hade en grym after work-eftermiddag.

Hämtade sonen, cyklade till dottern, lämnade cyklar där, gick till t-banan, tog den till Östermalmstorg. Barnen fick välja - äta först, eller till pysselaffären först? Äta först. Strosade gatan fram och kom till en för barnen oemotståndligt glittrig affär på Stureplan med en mycket tillmötesgående affärsägare, som verkligen pratade loss med ungarna, som blev mycket förtjusta. Hon tipsade oss om Pascha Deli, dit gick vi för att äta. Sedan - Panduro. Vilken fullträff! Vi shoppade pysselstuff för 600 spänn!

Sedan gick vi till MIN affär - Intersport, där jag hämtade min nummerlapp och försökte handla till rabatterat pris, men kön var på tok för lång och vi fick åka hem i stället, då var sonen ganska trött och grät lite grann.

Väl hemma var det marsch i säng, fast pyssla lite kunde de inte låta bli, armband och diverse blev det. F kom aldrig hem, till sist ringde jag - han var på bar. Så han kom efter att jag pratat med Rebo och somnat. Upp kl 7, skova iväg dotter till skolan, dra till jobbet. Där är jag nu.

1 Comments:

Blogger Rebecka Edgren Aldén said...

Hej Ana, nu har jag gett dig en liten bloggaward! Kolla in min blogg - du antar väl utmaningen? Kram, kram!

8:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker