onsdag, september 09, 2009

Jag är sur

Jag tycker att sedan man fick barn blev det så att "no bullshit"-faktorn steg enormt. Men så är det inte för alla. Vissa måste vårda sin karriär som vore den gjord i glas, trots att de är föräldrar. Det är jag, jag, jag och jag, min karriär, mina möten, mina små resor, mitt hit och mitt dit.

Och alla måste hela tiden vara så förbannat jävla involverade! Varför det? Jo för egot är så stort att det pyser över och pyser över.

Så här ser jag det - jobbet går inte ut över barnen, mer än den tid då de är på dagis/skola. Punkt.

Därför är jag frilans. Därför är jag fri. För att låta världen anpassa sig till mig och mina barn. Jag anpassar mig inte till uppdragsgivare på det sättet. Jag är för bra för det. Jag innehar kompetens. Take me or leave me.
eXTReMe Tracker