söndag, april 16, 2017

Påsken firad och klar

Vi har firat påsk ordentligt kan man säga, tog med mig barnen till Rasbokil i tisdags och vi kom fram sen eftermiddag-kväll och åt god mat.

Tränade yoga själv på onsdag, torsdag och fredag, korta pass. På onsdag kväll blev det också tabata, för vi följde med farmor till bygdegården där det var träningspass.

Men allra mest har jag jobbat, jobbat och jobbat. På långfredag kom F också, vi promenerade runt hela milen, hela familjen, och det var sol. Sedan bastu och jag fick åka in till Uppsala innan middagen, för att äta hos mina föräldrar. Där tog mamma och jag hand om tvillingarna. Jag kunde sticka på bio för allt är väldigt nära i Uppsala stad, det är nästan löjligt enkelt att förflytta sig. Såg Manchester by the sea, en mycket tragisk historia. Barnen vaknade väldigt tidigt på lördag, så vi stack till parken och kastade sedan en massa pinnar vid Islandsbron, det var soligt.

Sedan åkte vi allihop ut till landet igen och fick en god påskmiddag med bland annat lamm från granngården, och innan middag promenerade vi med alla kusinerna. Tvillingarna fick se lamm som nyss fötts och som också var tvillingar och F och jag gick lite i skogen med ena tvillingen "jag kämpar på" som C sa, ihop med "det var nära ögat" när hon gick in i kvistar. Vi åt som sagt, sen blev det lime-parfait-paj till efterrätt och sedan åkte jag, mamma, pappa och tvillingarna i bilen tillbaka till stan. Fick anstränga mig för att hålla treåringarna vakna i bilen och tog hjälp av Emil på Spotify, så såg de lite på tv, åt och la sig. Jag såg på film på Ipad, Take this waltz, och sov men igen vaknade de tidigt. I morse hade det snöat – snöat! och vi tog oss endast till sandlådan i närmaste gården. Snart åker vi mot Stockholm.

Har varit otroligt skönt att få en massa material skrivet, dock lite kvar att skriva innan jag kan bli helt nöjd. Men jistanes så lite jag saknar småbarnslivet. Det är outsägligt tråkigt med småbarn, tur att de är gulliga.

Etiketter: , , , , ,

eXTReMe Tracker