fredag, april 21, 2017

Konstigt ställe

Det där Va Piano. Så märkligt ställe. Ta bara belysningen. Bordet och deras kryddor är upplysta, men inte människorna som är där. Ska man ha pasta så gör de den direkt: Men man måste stå där och vänta och vänta medan pastan kokar. Man har ju oftast gått med sällskap, men sällskapet kan man inte sitta med. Utan det blir att stå och glo på kockar som jobbar. Sedan är det överhuvudtaget ganska stökigt, ljudvolymen, de klumpiga borden, nej jag gillar inte. De har avvecklat servis-personal, men lyssna nu: Servisen är restaurangens själ. Så gör om, gör rätt.

Annars har jag haft ganska ont i huvudet i två dagar nu. Sov för dåligt natten till igår, men fick ju hålla klass vilket faktiskt gick helt okej och var riktigt kul, och så efteråt blev det att jag snodde förbi RFSU, och så blev det en stund på Fs kontor innan jag höll yogaklass, hungrig som en galning. Alla barn kom, även grannens tre söner, och vi stack till sagda Va Piano. Där var även JD och P, det var trevligt att se dem som varit i Göteborg ett tag.

Men la mig lite för sent, för naturligtvis vaknade jag sju ändå fast jag inte behövde. Har jobbat med RFSU-saker, ska nu till skolan igen, hålla samma lektion igen. Trött igen. Lite måndag hela veckan över dessa dagar! Fast å andra sidan blir det ju helg sen.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker