torsdag, april 20, 2017

Ett eget (grupp)rum

Till sist fick vi praktikanter ett eget grupprum på vår skola. Det har inget fönster mot utomhus, men det börjar jag bli van vid eftersom jag har det så på RFSU, som jag inte behöver vara på nu eftersom jag gör praktik. Däremot jobbar jag kvällar och helger med RFSU-ting, samtidigt som jag förstås assisterar på söndagar och ibland på lördagar så jag aldrig kan få bara vara och så är det aldrig aldrig riktig vår, utan ska snöa hela tiden och vara kallt. Vid sidan av detta tänker jag oerhört mycket på mina TRE examinationer som ska ske inom någon månad eller så, samt har dåligt samvete för att jag halkar efter med mina frilanstexter.

Kort sagt: Inte den ljusaste perioden i livet just nu. Men jag tänkte köra mina gamla knep Tid och Människor, det som hjälper mot allt. Det var väldigt mysigt att äta middag med dotterns kompisar, 13-åringar är väldigt spektakulära Människor måste jag säga, energin sprakar och de börjar förhålla sig till allting som finns runtomkring på ett lite mer analyserande sätt.

Har påbörjat ett litet projekt att försöka tjata in mig på skolan här, för jag vill gärna vara kvar. Det är trevligt folk, bra planering och lite lagom svåra elever.


I går somnade jag strax efter midnatt vilket är katastrof för mig, gick upp kvart i sju så jag kunde vara på skolan 7.55, hade möte med andra VFU-studenter och nu så ska jag snart giljotineras för jag ska ha lektion för första gången här. Eller så känns det ungefär.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker