fredag, februari 17, 2017

Fredag, äntligen

I går var det utvecklingssamtal med sonen, som gör bra ifrån sig i skolan, bara jag var där för F skulle bli intervjuad av en tidning. Hem med sonen, men då han skulle på fotboll vid 16.40-tiden stack jag till Uglycute och gjorde i ordning för att starta min skräpyoga, som jag har fått okej på att köra där. Nu var det i mer organiserade former, men eleverna hade inte organiserat sig så bra - samtliga hade glömt mattor! Men de fick låna, och så körde vi nybörjarpass. En timme senare gick jag med barnen och åt pizza medan F stack till Moderna för att se vernissage med Marina Abramovic, som jag så gärna hade velat se men aldrig i tiden att jag hade orkat det med tanke på min status. Jag var sjukt snuvig. Gick hem och kraschade i säng, så kom F hem vid midnatt.

Upp sju, väcka alla barn, stack till universitetet och hade ett seminarium, helt slut hela tiden på grund av sjukdomen, så fick jag skjuts till Odenplan av en kursare, tog 4an därifrån, handlade, hem och jobba liggande i soffan, helt färdig. Så ut och iväg på intervju kvart i fem, säg den frilans som kan vara hemma sjuk, den finns ej, och intervjun var på Yogashala Zinken. Hem igen, dottern hade lagat tacos! Så fredagen kan börja. Med att jag jobbar på i soffan och alla andra äter snacks och ser på tv samtidigt.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker