torsdag, april 26, 2012

Det var kul först, nu hatar jag den

Jag åkte hem igår, åt maten som F lagat (carbonara), kollade på Boli och så var det återigen min tur att lägga barnen. När jag läst Harry Potter nummer 5, om Hagrids besök hos jättarna som verkar ha slutat illa (inte läst klart hela än), kollade jag fotboll med F fast jag är helt ointresserad men det måste varit en bra match för jag tyckte faktiskt att det var lite, lite kul. När andra halvlek drog igång pallade jag inte mer utan la mig för att läsa nästa bokcirkel-bok "Imamens fall" av Nawal El Saadawi.

Somnade redan kl 22.40, sov till 4, vaknade och gick på toa och samma jävla skitsyndrom som tidigare drabbade mig: Svårigheter att somna om! Till sist gick det - men nu är det definitivt slut på att gå på toa på nätterna. Jag ska skaffa en större urinblåsa.

Ja, sedan upp och hetsa iväg barn till skolan, där jag stannade en stund och såg en fantastisk musikal om Kroppen! Gillade skarpt. Sonen hade som vanligt scenskräck, dottern tyckte inte det var något läskigt alls, de är helt olika. Bägge var otroligt söta på scen.

Så till jobbet och försöka skriva klart F-artikel men så ringde redaktör för N-artikel och gissa vad!!!!! DEN ÄR FORTFARANDE INTE KLAR FÖR DEN TAR ALDRIG SLUT DEN FÖRBANNADE JÄVLA N-ARTIKELN. Jag kan numera skriva under på att jag innerligt hatar N-artikeln. Den sitter fast på mig som ett tuggummi. (Och redaktören hade helt rätt i sina åsikter, så ingen skugga falla på henne.)
eXTReMe Tracker