fredag, november 07, 2008

Ana Tingeltangel


Ska köra lite punkter om livet här då
1. Vaknade. Utvilad. Den här gången drömde jag inte om Robert Plant. Förra natten drömde jag att han var min kompis och bodde i samma hus som Oskar. Vad är det med min hjärna egentligen?
2. Gjorde frukost i rasande fart, åt den, läste halva tidningen, klädde barnen, F gick till jobbet, jag tömde framför ventilationen i köket och badrummet, sminkade mig ordentligt.
3. Gick med barnen till dagis, ingen skrek, ingen var arg, ingen skadade sig och jag berättade en saga på vägen som var riktigt bra, tycker jag själv också.
4. Nadia lite ledsen vid lämning men jag hade inte stress och kunde lugna henne.
5. Gick till jobbet, satte mig och gjorde doningar. Ibland vet man inte riktigt vad man gör, men så har det gått två timmar.
6. Gick till Matilda Wendelboe med stickad sjal, grön. Åt pizza från Primo som tog huuur lång tid som helst innan den var klar.
7. Snackade lite över kaffet hos MW, om livet.
8. Tillbaka och turbojobbade. En intervjuperson kom och läste artikel, godkände.
9. Redigerade lite till, skickade artikel (mama).
10. Fakturerar.
11. Tar det soft. Kollar lite räkningar och annan ekonomi. Funderar över Det Litterära. Varför förläggare aldrig hör av sig. Hur det ska bli med ens fantasifulla hjärna. Är mitt fantiserande dåligt? Bra? Medelmåttigt? Redan gjort?
12. (framtid) Till Le Rouge. Jag får rysningar när jag tänker på den röda sammeten. Om jag återföds till någon möbel skulle jag gärna vara en tingeltangellampa på Le Rouge.
eXTReMe Tracker