fredag, november 16, 2007

Marilyn, det blir du och jag i kväll


Ja, det var en härlig Årets mama-tillställning i går - mat, vin, bubbelvatten och så modevisning på det. Jag var där med K och vi satt en lång stund lite vid sidan av och snackade, i lugnan ro trots att det var storparty (900 gäster!) på Café Opera.

Sedan gick K och jag snackade lite med mina mama-kompisar. De är väldigt sköna bönor, tillika mycket snygga. Sedan gick jag i mina höga klackar till 43:ans hållplats på Skeppsbron. Tittade igenom den lyxiga goodie bagen och smaskade lite choklad. Hemma vid 23-tiden, mamma hade haft en soft kväll med barnen. Försökte lägga mig tidigt men fastnade i nyaste mama-numret. Sedan kom F kl halvett på natten från Berlin och han babblade på.

Nästa morgon var han tvungen att rusa iväg redan vid åtta, för läkarbesök. Mamma åkte också, till Uppsala, så jag tog tag i overall-helvetet och så stack vi till dagis och nu jobbar jag på här på kontoret. Jobba jobba. Ska även hämta barnen i dag men det blir en väldigt lugn kväll för deras del. Inga överspända aktiviteter, bara lite lek på gården, lite lek hemma, lite popcorn (fredagsmys) och så gonatt. För F är på sin arsnotek-fest (arsnotek=arkitekt, Nadias sägning) och jag har fått hem Sex and the City, fyra avsnitt, samt "Bus stop", en Marilyn Monroe-klassiker som F ändå inte kommer att orka se. Själv anser jag den höra till den populärkulturella allmänbildningen.
eXTReMe Tracker