onsdag, december 07, 2005

Irriterad på bloggeriet


I dag blir det kort för jag är mycket trött. Hade min lediga dag i dag, alltså fri från dagishämtning. Åkte med Tony in till stan för att ta Ikeas gratisbuss till Kunges kurva. Missade den med 10 minuter eftersom bussen från Tanto var sen. Sur. Satte mig på kafé och väntade på att Tony skulle vakna, så fick han broccoli och pasta. Sedan har vi mest gått omkring på stan och kollat kläder (till mig). Hittade en grön sweatshirt som kändes ok. Det var allt. Sedan gick vi på Albert Bonniers förlags julglögg för författarna. Jag har liksom inte skrivit nån bok utan bara en del av en, Uppdrag Familj. Kändes lite pinigt när folk frågade. Men jag kunde inte stanna där länge för det fanns INGEN - jag upprepar INGEN som jag kände där. Inte en endaste person. Medelåldern var också 80 ungefär. Jag skyllde på Tony och flydde efter 40 minuters stelt leende. Hem.

Sedan var jag hemma en sväng, så ut på nästa tur. Den här gången utan barn. Det var föreläsning i min frilanslokal, en person från Tiden pratade om hur man får ungdomsböcker publicerade hos dem. Typ det får man inte. Okej. Men jag var glad ändå, se bild från efter föreläsningen.

Ann var där också, med sin lilla Benjamin, som är tre månader yngre än Tony ungefär. Hon var lite irriterad på att jag missat skriva att hon och jag åt lunch på Amida på Folkkungagatan i fredags. Så jag tar upp det nu i stället. På lunchen berättade hon att hon är väldigt trött på att höra om bloggeriet, hennes sambo bloggar för fullt. Men jag sa i dag till henne att det är bara att starta en själv. Hoppas att hon gör det, i så fall ska jag länka till henne.

Blogga fungerar som otrohet - det enda sättet att komma över svartsjukan är att göra likadant själv. Hehe.

Nu godnatt.

1 Comments:

Blogger Space babe said...

Så sant. Min man tänker också börja blogga. Han som var så emot det.

12:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker